Vytváříme a publikujeme školící materiály a zabýváme se studiem finančních a komoditních trhů a identifikací obchodních příležitostí. Zabýváme se tvorbou informačního obsahu v digitální elektronické formě a jeho následným prodejem. Nejsme obchodník s cennými papíry ani broker, nejsme finanční instituce a nejsme finanční zprostředkovatel. 

11.11.20_Objednávky společnosti Alibaba při Singles‘ Day překročily 56 miliard dolarů za středeční ráno

Čínská společnost Alibaba uvedla, že objednávky na jejich platformách elektronického obchodování během nákupní akce Singles‘ Day překročily ve středu ráno 56 miliard dolarů. Spotřebitelé vybírají až ze 16 milionů kusů zlevněného zboží.

Největší prodejní událost na světě – překonávající Černý pátek a Cyber Monday v USA – trvá letos čtyři hlavní dny a doposud přinesla prodejcům podle hodnoty 16krát více objednávek než událost společnosti Amazon.com Inc – dvoudenní Prime Day, který se konal minulý měsíc.

Velikost této akce je tak markantní, že její výkon je obecně považován za ukazatel hospodářského oživení Číny po koronaviru.

„Kvůli COVID-19 nemůže mnoho obyvatel Číny odjet do zámoří, a to ve skutečnosti stimuluje online spotřebu.“ řekla novinářům viceprezidentka Liu Bo.

Dosavadní výkon je pravděpodobně úlevou pro Alibabu, jelikož minulý týden ztratila asi 10 % své tržní hodnoty, když regulační orgány zrušily vstup na burzu přidružené fintech společností Ant Group.

Akce, která byla zahájena v roce 2009 je obvykle jednodenní záležitostí s živými vystoupeními. Loni zaznamenala rekordní GMV (Gross Merchandise Volume) ve výši 38,4 miliard dolarů. Letos se dokonce na galavečeru objevila Katy Perry, i když jen prostřednictvím živého přenosu.

Akce nabízí nejen přímé slevy, ale také aktivity na mnoha platformách Alibaby. Lidé hrají mobilní hry o nabídky, kombinují nákupy v obchodech a zadávají objednávky v brzkých hodinách prodeje, aby získali ty nejlepší nabídky.

Aktuálně GMV překonal 372,3 miliardy juanů (56,3 miliard USD) a objednávky dosáhly rekordních 583 000 za sekundu, uvedla Alibaba. Poprvé se v prodeji objevilo více než 2 miliony produktů – dvakrát více než minulý rok.

Cena akcií společnosti Alibaba Group Holding Ltd stoupla meziročně o 42,57 %. Z grafu je patrná rally minulého roku, která začala asi týden po 11.11.2019 a trvala až do konce ledna.

 

Zdroje: Investing.com, Statista.Com, WebTrader