Vytváříme a publikujeme školící materiály a zabýváme se studiem finančních a komoditních trhů a identifikací obchodních příležitostí. Zabýváme se tvorbou informačního obsahu v digitální elektronické formě a jeho následným prodejem. Nejsme obchodník s cennými papíry ani broker, nejsme finanční instituce a nejsme finanční zprostředkovatel. 

11.12.20_Akcie Airbnb po vstupu na burzu vystřelily o 135 %

Před 4 dny jsme informovali o vstupu společnosti Airbnb na burzu. Akcie Airbnb po vstupu na burzu prudce vzrostly o 135 % krátce po svém veřejném debutu, což vystřelilo tržní ocenění společnosti nad 100 miliard dolarů po prvotní veřejné nabídce.

 

Společnost ocenila své IPO na 68 $ za akcii. Ale ve čtvrtek se jeho akcie otevřely na Nasdaq na 148 $ a poté vystřelily až na 160 $.

 

„V březnu a dubnu jsem si nemyslel, že bude možné letos vstoupit na burzu,“ řekl Nathan Blecharczyk, spoluzakladatel a hlavní strategický ředitel společnosti Airbnb. „Ale myslím si, že tato pandemie ukázala, jak odolný je business Airbnb.“

 

Airbnb plánuje použít získané peníze na to, aby pomohla rozšířit své půjčování domů, bytů a Experiences bussinesu, ve kterém se cestující spojí s místními obyvateli, aby mohli dělat věci jako navštěvovat kurz vaření, učit se surfovat nebo se vydat na prohlídku města. Před pandemií společnost uvažovala o expanzi do dalších oblastí cestování, jako je pomoc cestujícím s dopravou a co dělat po jejich příjezdu. Blecharczyk uvedl, že je to stále dlouhodobý cíl, ale společnost přesunula zaměření na své primární služby.

 

IPO Airbnb přichází během skalního roku pro cestovní ruch. Uprostřed pandemie se růst společnosti zpomalil a pandemie koronaviru vyvolala obrovské otřesy, kvůli nimž někteří lidé pochybovali, zda by podnik mohl přežít.

 

IPO také přichází den poté, co služba dodávky potravin DoorDash během svého debutu na newyorské burze vzrostla o více než 80 %. Ve středu akcie společnosti DoorDash v poledním obchodování klesly o 7%.

 

Ale zatímco společnost DoorDash zaznamenala během pandemie obrovský nárůst zákazníků, příběh Airbnb byl zcela opačný. Během druhého čtvrtletí, které bylo vrcholem pandemie, tržby Airbnb meziročně poklesly o 72 % na 334,78 milionů USD, zatímco ztráty se zvýšily na 575,6 milionů USD.

 

Po několika opatřeních ke snižování nákladů, včetně propouštění 2 000 zaměstnanců, snižování nákladů na marketing a snižování platů vedoucích pracovníků, se společnost v květnu začala trochu zotavovat. Společnost Airbnb vykázala ve třetím čtvrtletí zisk 219,3 milionu dolarů, za který je vděčná zákazníkům, kteří si rezervovali ubytování za účelem lokálního cestování a práce na dálku.

 

Pokud jde o budoucnost, Airbnb uvedla, že prozkoumá, jak využít rostoucí trend cestování po okolí a práce na dálku. Blecharczyk to nazval „fenoménem“ a uvedl, že společnost plánuje ve své aplikaci zdůraznit více zážitků a místních pobytů.

 

„To je něco, co chceme prozkoumat podrobněji,“ řekl Blecharczyk. „Umožnit lidem používat Airbnb nejen na cestách, ale i v každodenním životě.“

 

Zdroj: Fortune.com