Vytváříme a publikujeme školící materiály a zabýváme se studiem finančních a komoditních trhů a identifikací obchodních příležitostí. Zabýváme se tvorbou informačního obsahu v digitální elektronické formě a jeho následným prodejem. Nejsme obchodník s cennými papíry ani broker, nejsme finanční instituce a nejsme finanční zprostředkovatel. 

SRPEN 2020 APPLE INC. LONG

„Apple je v současnosti nejsilnějším GLOBÁLNÍM GENERÁTOREM PENĚZ nejen v akciovém indexu Nasdaq. Stávající vývoj a nynější podepsání podpůrných stimulačních opatření ze strany amerického prezidenta Trumpa, na které všichni obchodníci čekali jako na smilování boží, jsou předzvěstí dalšího raketového růstu ceny akcií této společnosti. Je čas nakoupit a vydělat.“

„Naše loňské i letošní analýzy na akcie této společnosti perfektně odhadly růstový potenciál akcií společnosti Apple. Dlouhodobé fundamenty, které stály za naším očekáváním růstu ceny akcií zůstávají, i přes zásah pandemie, platné i pro letošní rok, ale je dobré se seznámit s hlavními důvody, které stojí za pokračováním cenové rallye akcií Apple.“

ANALÝZA NA RŮST CENY AKCIÍ APPLE INC.

CFD na akcie Apple, Instrument: CFD, Symbol WebTrader: Apple

Představení společnosti

Společnost Apple Inc. se zabývá navrhováním, výrobou a marketingem mobilních komunikačních a mediálních zařízení, osobních počítačů a přenosných digitálních hudebních přehrávačů. Mezi produkty a služby společnosti patří iPhone, iPad, Mac, iPod, Apple TV, portfolio spotřebitelských a profesionálních softwarových aplikací, operační systémy iOS a Mac OS X, iCloud a řada doplňků, služeb a podpora. Prodává své produkty po celém světě prostřednictvím svých internetových obchodů, maloobchodních prodejen, velkoobchodníků třetích stran a prodejců. Společnost Apple Inc. sídlí v kalifornském městě Cupertin.

Apple Inc. aktuálně

Výsledky fiskální strategie 2020 společnosti Apple za třetí čtvrtletí odrážejí pokračující dynamiku v segmentu služeb poháněnou robustním výkonem aplikací App Store, Apple Music, videa a cloudových služeb. iPad a Mac také výrazně přispěly k čtvrtletním výsledkům. Prodej iPhone se po březnovém a dubnovém leknutí zotavil, vyvolaný silnou poptávkou v květnu a červnu, zejména po zařízení iPhone SE. Zařízení Apple také pokračovaly v získávání obliby mezi podniky, zejména poskytovateli zdravotní péče.

Společnost Apple se doposud převážně orientovala na vlajkovou loď iPhone. Nicméně, dojnou krávou se čím dál tím více stává portfolio služeb, které zahrnuje výnosy z cloudových služeb, obchodu s aplikacemi, Apple Music, AppleCare, Apple Pay,  licencování a další služby.

Ve fiskálním roce 2019 dosáhly celkové tržby Applu 265,17 miliard USD. Vlajková loď společnosti, iPhone, dokázala vygenerovat 54,7 % celkových příjmů společnosti. Segment služeb 17,8 %, Mac 9,9 %, iPad 8,2 % a ostatní produkty přispěly 9,4 %. Apple primárně reportuje příjmy v geografických segmentech, ke kterým patří Amerika (Severní a Jižní Amerika), Evropa (evropské země, Indie, Střední východ a Afrika), Velká Čína (Čína, Hongkong a Tchaj-wan), Japonsko a zbytek Asie a Tichomoří ( Austrálie a další asijské země). Ve fiskálním roce 2019 tvořily příjmy v Americe 44,9 %, v Evropě 23,2 %, ve Velké Číně 16,8 %, v Japonsku a zbytku Asie 8,3 % a v Tichomoří 6,8 %.

Horkým tématem posledních dnů je Trumpův plán s již tradičním prezidentovým odkazem na potenciální ohrožení národní bezpečnosti zakázat ve Spojených státech používání čínských aplikací TikTok a WeChat. Exekutivní příkaz by měl být vykonán v průběhu září. To by pravděpodobně uškodilo celkovým prodejům zařízení Apple v Číně, které by dle odhadu analytiků mohly klesnout o 20-30 %. Trumpovi by zmíněné na jednu stranu mohlo být jedno. Dlouhodobá nelibost amerického prezidenta vůči „monopolu“ Applu v USA není žádným tajemstvím. Nicméně, otázkou je, jestli se ke zmíněnému kroku Trump skutečně odhodlá. BLÍŽÍ SE VOLBY. Obě aplikace jsou ve státech extrémně oblíbené, a to především u mladých lidí, včetně bělochů s nižším vzděláním, kteří až doposud pro Trumpa představovali jeho páteřní voličskou základnu. Tu si prostě nechcete rozhněvat. Už kvůli tomu, že v předvolebních průzkumech stávající prezident Trump na svého oponenta výrazně ztrácí, a to i ve volebních obvodech, které dlouhodobě patří k baštám republikánů.

Nových historických maxim dosahují akcie Applu ze značné části díky prodejům zařízení iPhone 11, silnějším než se očekávalo a značným očekáváním, co se prodejů v budoucnu týká.

Apple je neskutečný generátor peněz. Žádná jiná americká společnost nedokáže generovat tolik peněz jako Apple. V roce 2018 dokázal Apple vydělat 59,531 miliardy USD. V roce 2019 pak vygeneroval zisk ve výši 55,256 miliardy USD.

280 USD za akcii či více? Takovou otázku si kladli analytici v polovině loňského roku. Jako nedosažitelná se v očích mnoha na konci loňského roku jevila úroveň 360 USD za akcii. 400 – 450 ? Proč ne. S ohledem na aktuální vývoj a prodejní výkonnost společnosti Apple dosahuje cílové pásmo jejích akcií v očích mnoha analytiků v současné době 475 – 506 USD za akcii. Za zmíněným hledejte výborné prodeje, spuštění platformy Apple TV+ či uvedení nových mobilních zařízení pracujících v síti 5G.  Právě spuštění 5G sítě by mělo být hlavním hnacím motorem generujícím zisk v letech 2020 a 2021.

Odhad růstu akcií Apple společnosti Morgan Stanley vzal dávno za své. Na začátku letošního roku patřily růstové odhady Morgan Stanley pro akcie Applu mezi ty nejodvážnější. Nicméně, letošní dosavadní nárůst ceny akcií o bez mála 50 % nečekal nikdo. Značným přínosem pro společnost představuje od loňska nová služba streamování videa Apple TV+. Analytici Morgan Stanley odhadují, že do roku 2025 by mohla služba Apple TV+ ročně generovat až 9 miliard USD.

Apple Pay na vzestupu. Apple Pay v USA nově patří 1. místo v oblíbenosti mezi platebními aplikacemi. V současnosti má 30,3 milionu uživatelů, což oproti odhadům z roku 2018 představuje nárůst o 38 %. Dle zprávy společnosti eMarketer by zařízením pro akceptaci ApplePay mělo být v letošním roce vybaveno až 70 % maloobchodních prodejen v USA.

Faktory, které nás vedly k analýze na růst ceny akcií společnosti Apple Inc.

  • Malé podniky ve velké míře spoléhají na Apple. Společnost vyrábí iPady a iPhony, které jsou rozhodující pro přijímání mobilních plateb, a je to nejcennější obchod s aplikacemi na světě. Ať už se jedná o zařízení Apple ve vaší kapse nebo ve vašem obchodě, technický gigant zde pravděpodobně hraje velkou roli. Apple je rozhodujícím kolečkem v provozu malých podniků, které prostřednictvím App Store dokáží oslovit širší okruh zákazníků. Prostřednictvím aplikací jako Shopify, HubSpot, Square, Stripe, bankovních aplikací, e-mailu a desítek dalších aplikací používaných každý den můžete ze zařízení Apple podnikat.
  • Očekává se, že služby Apple a Wearables (hodinky, náramky, náhrdelníky a nebo třeba šaty používané ke zlepšení ovládání mobilního telefonu) budou ve fiskálním roce 2020 a po něm dosahovat nejvyššího růstu. Přestože se společnost Apple zaměřuje především na vlajkovou loď iPhone, portfolio služeb se ukázalo jako nová hotovostní kráva společnosti.
  • Společnost Apple má v současné době ve svém portfoliu služeb více než 550 milionů platících předplatitelů. App Store stále láká pozornost předních vývojářů z celého světa a pomáhá společnosti nabízet atraktivní nové aplikace, které zvyšují provoz App Store. Rostoucí počet aplikací infikovaných umělou inteligencí dále přiláká více odběratelů v App Store. Management společnosti nyní očekává, že svého cíle 600 miliónů uživatelů s předplatným dosáhne před koncem kalendářního roku 2020. 
  • Apple Pay, navržený na základě technologie bezkontaktních plateb (NFC) se již rozšířil na 49 trhů. V roce 2019 přivítal Apple Pay vstup více než 150 stadionů, ballparků, arén a zábavních podniků po celém světě s bezkontaktními lístky. Uživatelé mohli navíc jezdit veřejnou dopravou v Šanghaji, Pekingu, Tokiu, Moskvě, Londýně a New Yorku. V roce 2020 rozšíří společnost Apple cestovní služby na vlaky a autobusy ve městech jako Washington, DC, Shenzhen, Guangzhou a Foshan. Růstu tohoto segmentu vehementně pomáhají Apple Watch a iPhone. Vřelé přijetí bezkontaktních plateb především kvůli koronavirové pandemii hraje službě Apple Pay do karet.
  • Kromě toho má Apple Music více než 60 milionů placených předplatitelů. Tato služba nabízí více než 60 milionů skladeb. Každý den ve 115 zemích světa jsou předními odborníky na hudbu dle nepřeberných hledisek vytvářeny tisíce seznamů skladeb nejoblíbenější hudby. Očekává se, že nová dostupnost Apple Music na zařízeních Amazon Echo rozšíří působnost výrobce iPhonu vůči konkurenční Spotify, která je v současné době dominantním hráčem na placeném trhu prémiového streamování hudby.
  • Apple podporuje vývojáře, aby ve svých aplikacích používali umělou inteligenci (AI) a strojové učení, pomáhající vývojářům rozpoznávat tváře nebo zvířata na fotografiích a analyzovat význam textů. K tomu navíc společnost Apple angažovala bývalého vedoucího Google pro výzkum a AI (umělé inteligence) Johna Giannandreaho, aby vedl restrukturalizovanou divizi AI společnosti Apple. Kromě toho všeho, akvizice nových mladých společností, jako je Silk Labs, pomáhá zvyšovat odbornost Applu v této oblasti.
  • Zaměření společnosti Apple na segment autonomních vozidel a technologie rozšířené reality a virtuální reality (AR/VR) přináší dlouhodobý prostor k růstu. Tento segment se rychle rozvíjí a představuje lukrativní obchodní příležitosti. Na podporu Apple získal několik menších firem s odbornými znalostmi v oblasti hardwaru AR, 3D her a softwaru VR. Kromě toho by Apple se svými novými nabídkami mohl také využít trh internetu věcí (IoT), který by měl vzhledem k rostoucí poptávce po připojených / automatizovaných zařízeních, spotřebičích a automobilech zaznamenat exponenciální růst.
  • Apple má silnou finanční bilanci a více než solidní peněžní toky (cash flow). K 27. červnu 2020 činily hotovostní a obchodovatelné cenné papíry 193,62 miliard USD ve srovnání se 192,84 miliardami USD k 28. březnu 2020. Termínovaný dluh k 27. červnu 2020 činil 101,56 miliardy USD, což představuje nárůst z 99,48 miliard USD k 28. březnu 2020. Ve fiskálním třetím čtvrtletí navíc provozní hotovostní tok vzrostl o 4,6 miliard USD na 16,3 miliard USD. Apple ve vykazovaném čtvrtletí akcionářům vrátil 21 miliard dolarů prostřednictvím výplaty dividend (3,7 miliardy USD) a zpětného odkupu akcií (10 miliard USD). Tyto faktory dělají z Applu pro investory atraktivní akcii.
  • Streamování. Zábavní svět se rychle mění a stále větší počet globálních zákazníků chce, aby jim zvuková a obrazová zábava byla bezdrátově dodávána na elektronická zařízení. Ačkoliv současným lídrem ve streamingu je společnost Netflix, velké množství nových účastníků na trhu výrazně změní celkové prostředí streamování.
  • Apple sice na poli streamování se svojí nabídkou Apple TV Plus začal teprve v loňském roce a jeho počáteční nabídka bude omezena na vlastní původní produkci, nicméně společnost má v dispozici kolem 100 miliard dolarů v hotovosti a peněžních ekvivalentech, díky kterým by si (na rozdíl od některých konkurentů) mohla dovolit masivně utrácet za nový obsah, aniž by cítila velkou finanční bolest.

  • Hlavní překážky překonány. Společnost Apple zaznamenala počáteční silné objednávky na nový iPhone 11s. Největším problémem kolem společnosti Apple (AAPL) v posledních několika měsících byla vnímaná slabost při uvádění nového iPhonu 11. Mnozí analytici se domnívali, že uživatelé budou s nákupy vyčkávat na vydání iPhonu 5G v průběhu letošního roku. Nicméně, povzbudivé počáteční objednávky pro iPhone 11 dokázaly elimininovat hlavní překážku, aby technický gigant v roce 2020 mohl posílit svou pozici stroje na peníze a dokázal úspěšně vyplnit mezeru před vydáním iPhonu 5G v roce 2020. I přes možná vysokou cenu, se tak akcie Applu nadále těší býčímu výhledu.

  • Překvapení jménem iPhone 11. Údaje společnosti Digitimes ukázaly, že objednávky pro iPhone 11 od uvedení na trh byly skutečně silné. Hlavním důvodem bylo, že se Apple konečně dokázal trefit správnou cenu. Klíčem bylo, že namísto plošné úpravy cen Apple na jedné straně snížil cenu o 50 $ u slabšího telefonu a současně udržel stabilní ceny na špičkových zařízeních. Důležité je dle dat Digitimes to, že 70 % přijatých předobjednávek pokrývalo právě dražší telefony Pro nebo Pro Max. Důvodem silných objednávek je také to, že nové telefony iPhone zahrnují Apple TV + zdarma na dobu jednoho roku.

  • Odhady prodejů. Loni v dubnu uvedla na trh nový 5G model společnost Samsung. Zdá se nicméně, a poptávka tomu napovídala, že trh stále ještě není plně připraven na přechod k novým 5G službám. Apple chtěl nové 5G zařízení uvést na trh na začátku letošního roku, nicméně, propuknutí pandemie posunulo tento termín prozatím na letošní září. Je patrné, že akcie společnosti jsou vhodně nastavené pro růst na nová maxima, až eventuální humbuk kolem 5G sítí v letošním roce spustí hromadnou lavinu a nastartuje masivní trend nahrazování starších modelů novými iPhony 5G.

  • Apple si výměnou za udržení výroby Mac Pro v USA zajistil osvobození od navýšení dovozních cel. V loňském červnovém dopisu americkému obchodnímu zástupci (úřad USTR) Apple varoval Trumpovu administrativu, že zvýšené tarify „povedou ke snížení amerického ekonomického příspěvku ze strany společnosti Apple a že nové tarify nakloní podmínky hry více ve prospěch globálních konkurentů. Na to konto se vedení společnosti podařilo zajistit si 10 výjimek od nových tarifů z celkového počtu zažádaných 15 zahrnujících různé počítačové komponenty a další.  Výměnou za to společnost slíbila ponechat výrobu nového Mac Pro v americkém Austinu v Texasu, namísto plánovaného přemístění výroby do Číny.

  • Rozvíjející se potenciál v Indii s obrovskými možnostmi! Apple plánuje přivést indické zákazníky do svého Apple ekosystému. Indie se svým rostoucím trhem patří dlouhodobě k vytyčeným cílům společnosti, kde hodlá se svými výrobky uspět. Na konci loňského srpna indická vláda oznámila, že hodlá prohloubit liberalizaci pravidel týkajících se přímých zahraničních investic. To bude mít významný pozitivní dopad na fungování společnosti Apple v Indii a ve výsledku na finanční výkonnost společnosti v této zemi. Indický ministr financí, Nirmala Sitharaman, oznámil rozhodnutí indické vlády zmírnit pravidla místního sourcingu pro prodejny zahraničních značek, včetně Apple. Nově obchody v cizím vlastnictví budou osvobozeny od místních pravidel sourcingu za podmínky, že v zemi investují 200 milionů dolarů. To otevírá mnoho možností pro Apple. Zahájení online prodeje svých vlajkových lodí či otevření prvního Apple Store v Bombaji patří mezi vytyčené cíle společnosti pro rok 2020.

  • Světová banka předpokládá, že růst indické ekonomiky v budoucnu překoná rozvinuté i další rozvíjející se země. Podle údajů analytické společnosti Eikon indická ekonomika v roce 2018 rostla meziročním tempem 6,8 %. Předpokládá se, že do roku 2050 Indie předběhne USA a stane se po Číně druhou největší ekonomikou světa. Tento očekávaný růst indické ekonomiky povede k nárůstu disponibilních příjmů v zemi, což bude pro společnosti se spotřebním zbožím, včetně společnosti Apple, představovat velkou příležitost k růstu.

  • Analytici očekávají, že procento uživatelů chytrých telefonů v Indii vzroste z 26 % v roce 2018 do roku 2022 na 36,2 %. Hlavním důvodem této projekce je, podobně jako před 10 lety v Číně, vzestup společenské střední třídy.

  • Příběh Applu v Indii nepojednává pouze o chytrých telefonech. Indie se stává globální ekonomickou silou a společnosti z různých průmyslových odvětví si toho jsou vědomy. Trh smartphonů v Indii poroste rychleji než ve zbytku světa a stejně tak trh OTT streamování bude v příštích 3 letech růst rychleji než v ostatních regionech. Díky nejnovějším iniciativám společnosti je Apple mnohem lépe nasměrován pro dosažení silných výsledků v Indii.

Výsledky společnosti ve třetím fiskálním čtvrtletí

Tržby společnosti překonaly očekávání analytiků. Společnost Apple vykázala ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2020 zisk ve výši 2,58 USD na akcii, který překonal konsenzus analytiků o 27,1 % a meziročně vzrostl o 18,3 %. Čisté tržby meziročně vzrostly o 10,9 % na 59,69 miliard USD, což předčilo odhad analytiků o 14,9 %. Prodej výrobků (78 % celkových tržeb) meziročně vzrostl o 9,9 % na 46,53 miliard USD. Prodej iPadu v hodnotě 6,58 miliardy USD meziročně vyskočil o 31 %. Na celkových tržbách se podílel 11 %. Prodeje zařízení Mac v hodnotě 7,08 miliard USD vzrostly oproti minulému čtvrtletí o 21,6 % a na celkových tržbách se podílely 11,9 %. Tržby za služby (22 % z celkových tržeb) vzrostly meziročně o 14,8 % na 13,16 miliardy USD.

Upozornění na potenciální rizika

pro společnost Apple by mohly souviset se stále probíhající obchodní válkou USA s Čínou, výkyvy měnových kurzů v souvislosti s blížícími se zasedáními centrálních bank a následnými pohyby kurzu dolaru či s poklesem prodejních výkonů letos na trh uvedených zařízení do doby představení nové 5G vlajkové lodi. Z tohoto důvodu je dobré počítat s možnými krátkodobými výkyvy ceny akcií a možným otestováním krátkodobých supportních úrovní.

Ukázkový příklad - CFD na akcie Apple Inc.

  • Investovaná částka 1 milion CZK … 45.057 USD (přepočítáno kurzem ČNB ze dne 11.8.20)

  • Typ kontraktu CFD akcie

  • Finanční páka 1:5

  • Margin 20 % z hodnoty CFD akcie

  • Cena CFD akcie 437,50 USD (k 11.8.20)

  • CFD akcie … hodnota … 437,50 USD … marže 20 % … cca 87,50 USD

  • Target Price 1 … 457,60 USD

  • Target Price 2 … >457,60 USD

  • Support cca 418 USD

  • Cílové obchodní pásmo pro letošní rok je 475-506 USD

  • Při plném 100 % zainvestování by bylo při marži 87,50 USD možné nakoupit až 514 kusů. V rámci nepsaného pravidla investorů by však maximální investovaná částka nikdy neměla překročit 50 % volných prostředků investora.

  • V případě nákupu 1 kusu CFD akcie na společnost Apple pohyb kurzu k TP na úrovni 457,60 USD/CFD akcie nabízí potenciál 20,10 USD.

  • V případě zainvestování 50 % volných prostředků a nákupu 257 CFD akcií by pohyb kurzu o 20,10 USD zvýšil potenciál zhodnocení analýzy na cca 5165,70 USD.

  • V případě negativního vývoje a poklesu kurzu CFD akcie k úrovni supportu cca 418,50 USD/CFD akcie by však stejný obchod pro investora znamenal ztrátu dosahující 11,12 % celkového objemu prostředků investora.


Upozorňujeme, že s ohledem na velikost obchodního účtu a velikost trhu je nezbytně nutné upravit velikost páky a odpovídajícím způsobem nastavit míru zvoleného rizika. Obchodování CFD kontraktů a na Forexu je vysoce rizikové a nevhodně nastavený risk management může vyústit ve ztrátu velké části či všech finančních prostředků investora. Uvedený příklad neodráží pravděpodobné náklady na uzavření, držení či uzavření pozice viz. upozornění na rizika níže a obchodní podmínky vašeho brokera.

Robert Černík, analytik


Disclaimer - upozornění ve vztahu k publikované analýze

CapitalAnalysis.cz je webová stránka provozovaná společností Obchodni Systemy s.r.o. se sídlem Žirovnická 3133/6, Praha 10 - Záběhlice, 106 00, Česká republika, ICO 076 35 729.

Všechny názory, novinky, výzkumy, analýzy, ceny nebo jiné informace obsažené na těchto stránkách či v dokumentech, jež tvoří obsah webu www.capital-analysis.cz, jsou poskytovány jako obecné komentáře k trhu ve formě informačního servisu, nepředstavují investiční poradenství a nemohou být posuzovány jako obchodní návrhy. Neneseme žádnou odpovědnost za ztrátu nebo škodu, která může vzejít přímo nebo nepřímo z použití nebo spoléhání se na takové informace.

Výsledky v minulosti nejsou zárukou výsledků budoucích. Hypotetické výsledky mají mnoho přirozených omezení, z nichž některé jsou popsány níže. Neposkytujeme žádné záruky, že na jakémkoliv obchodním účtu bude dosaženo či že existuje pravděpodobnost dosažení zisků či ztrát podobných prezentovaným výsledkům. Ve skutečnosti existují často velké rozdíly mezi výsledky hypotetickými a výsledky skutečnými, dosaženými pomocí jakéhokoliv obchodního nástroje. Jedním z omezení hypotetických výsledků je, že jsou obecně připravovány s odstupem času a využívají benefitu zpětného pohledu na věc. Navíc, hypotetický trading nezahrnuje finanční rizika a žádné hypotetické obchody nemohou kompletně odrážet dopady finančního rizika v reálném obchodování. Například, schopnost odolávat ztrátám či držet se určitého obchodního programu navzdory obchodním ztrátám jsou faktory, které mohou nepříznivě ovlivnit skutečné obchodní výsledky. Existuje mnoho dalších faktorů souvisejících s trhy či s implementací jakéhokoliv konkrétního obchodního programu či nástroje, které není možné dopředu odhadnout při přípravě hypotetických výsledků a které mohou nepříznivě ovlivnit skutečné obchodní výsledky.

Obchodování na kterémkoliv devizovém trhu s marží obnáší velkou míru rizika a nemusí být vhodné pro všechny investory. Obchodování s vysokou pákou může fungovat jak ve Váš prospěch, tak i proti Vám. Předtím, než se rozhodnete obchodovat na devizovém trhu, pečlivě zvažte své investiční cíle, množství zkušeností a toleranci riskovat. Existuje možnost, že utrpíte ztrátu části nebo celé výchozí investice, a proto není vhodné investovat peníze, které si nemůžete dovolit ztratit. Měl/a byste si být vědom/a všech rizik spojených s obchodováním na devizových trzích a v případě jakýchkoliv pochybností vyhledat radu fundovaného nezávislého finančního poradce.